Raging Elders
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Clan voor de iets oudere RS'ers
 
PortalIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
ga naar: www.raging-elders.net voor de nieuwe site!

 

 facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20

Ga naar beneden 
+4
BloodyHellNo
re ukky
RE Ssssilver
RE Berxwedan
8 plaatsers
AuteurBericht
RE Berxwedan
Amazing poster
Amazing poster



Aantal berichten : 1047
Punten : 6125
Registratiedatum : 22-11-10

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimema jan 02, 2012 1:21 pm

facebook maak u meer kapot dan dat het lief is. Very Happy

velen van jullie een facebook account,deze aflevering gaat over de facebook waaronder dat facebook

1. ze verkopen je gegevens aan de derde partijen,waaronder (verzekering,regering/belastingdienst en voor advertentie)
2. als je 1x heb ingelogd heb op je telefoon je kunnen volgen
3. als je ingelogd bij facebook ze kunnen zien welke website je bezoek ect, en die kan weer aan 1 verkopen

4. er zij nu diensten toegang poort via facebook dus dat je allen (ergens wilt inloggen je verplicht via facebook) moet je na gaan in de toekomst dat je runescape kan spelen allen via facebook ,en dat is nu al mogelijk

op dit allemaal na (wat vind jij er van )>?


Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Ssssilver
General
General
RE Ssssilver


Aantal berichten : 1301
Punten : 6328
Registratiedatum : 22-11-10

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 12:25 am

Zal je vertellen dat ik blíj ben nooit aan facebook te zijn begonnen. Toevallig de uitzending van Radar gisteravond grotendeels gehoord. Het is toch van de gekke dat zo'n organisatie je overal kan volgen! Mocht het in de toekomst ooit zover komen dat je RS alleen nog maar via facebook kan spelen, dan vind ik het heeeeel erg jammer maar dan ben ík er dus echt klaar mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
re ukky
Amazing poster
Amazing poster
re ukky


Aantal berichten : 1843
Punten : 6822
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : uithoek van grunn ;)

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 12:55 am

volgens mij zijn de meeste mensen niet echt trots dat ze rs spelen, dus ik denk dat mensen niet graag hun facebook aan rs gaan koppelen..
Met andere woorden, ik denk dat dat zo'n gang nog nie heeft Razz

Maar het is inderdaad wel belachelijk hoeveel gegevens over je doorgespeeld worden naar derde partijen. Vooral dat van die man die uit z'n verzekering werd gegooid vanwege foto's op z'n facebook vind ik echt absurd :S
Terug naar boven Ga naar beneden
BloodyHellNo
Amazing poster
Amazing poster
BloodyHellNo


Aantal berichten : 1167
Punten : 6090
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 32
Woonplaats : Alblasserdam

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 12:56 am

zal nooit worden dat rs zo te volgen is
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Krygertje
Amazing poster
Amazing poster
RE Krygertje


Aantal berichten : 1019
Punten : 5955
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Ede

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 9:40 am

toen ik dit zag dacht ik aan die actie films waarin de overheid de hoofdpersoon volgt en diegene niet doorheeft dat ze wete waar hij is door zijn telefoon

kheb wel facebook maar maak me er geen zorgen over, doel ervan is dat je niet meer prive bent als je da nie wil dan doe je er gwn niet aan mee
en ja niet alles zeggen of openbaar make he
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Taz
Forum Moderator
Forum Moderator
RE Taz


Aantal berichten : 3519
Punten : 8469
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Yanille

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 12:41 pm

ik heb een deel van deze uitzending op de tv gezien en ik herken het wel.
zoals jullie weten ben ik op het internet vrij terughoudend met het geven van info (kom op meer dan 2 jaar lid en niemand weet mijn naam)

wat facebook doet is gewoon schandalig en wat krijger al zegt gewoon goed uitkijken wat je online zet en goed afschermen voor zover dat gaat
Terug naar boven Ga naar beneden
re ukky
Amazing poster
Amazing poster
re ukky


Aantal berichten : 1843
Punten : 6822
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : uithoek van grunn ;)

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 10:38 pm

Zoals in die uitzending gezegd wordt, het punt is gewoon dat je niet doorhebt welke info facebook van je krijgt zonder dat je daar uberhaupt toestemming voor geeft...
Voorbeeldje dat als je een app op je mobiel hebt geinstalleerd heeft facebook het recht om je gpslocatie 24/7 te tracken..
Facebook weet dus precies welke winkels je bijvoorbeeld in en uit gaat, etc.

Volgens mij is de enige manier om dit soort dingen te voorkomen je facebook account opgeven, en zoals in diezelfde radaruitzending wordt verteld valt dat ook nog niet mee...
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Roosje
Experienced poster
Experienced poster
RE Roosje


Aantal berichten : 363
Punten : 4938
Registratiedatum : 28-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Barbarian course.

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 10:46 pm

re ukky schreef:
volgens mij zijn de meeste mensen niet echt trots dat ze rs spelen, dus ik denk dat mensen niet graag hun facebook aan rs gaan koppelen..
Met andere woorden, ik denk dat dat zo'n gang nog nie heeft Razz


+heelveel.
Terug naar boven Ga naar beneden
re soultje
King poster
King poster
re soultje


Aantal berichten : 961
Punten : 5889
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : hulst

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimedi jan 03, 2012 10:57 pm

i don't care wat andere mensen ervan vinden =p
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Roosje
Experienced poster
Experienced poster
RE Roosje


Aantal berichten : 363
Punten : 4938
Registratiedatum : 28-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Barbarian course.

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 12:03 am

als jij de facebook app wilt op je telefoon, moet je de gebruikersvoorwaarden accepteren. Daarin staan deze dingen allang. Jij geeft gewoon toestemming daarvoor. Dit is niks nieuws doen ze al jaren, beetje oude koeien uit de sloot halen.


Laatst aangepast door RE Roosje op wo jan 04, 2012 12:03 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spellingsfout.)
Terug naar boven Ga naar beneden
re ukky
Amazing poster
Amazing poster
re ukky


Aantal berichten : 1843
Punten : 6822
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : uithoek van grunn ;)

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 5:34 am

RE Roosje schreef:
als jij de facebook app wilt op je telefoon, moet je de gebruikersvoorwaarden accepteren. Daarin staan deze dingen allang. Jij geeft gewoon toestemming daarvoor. Dit is niks nieuws doen ze al jaren, beetje oude koeien uit de sloot halen.

ik denk niet dat jij de uitzending helemaal hebt bekeken roosje, daarin wordt namelijk gezegd dat voor een gemiddeld persoon het onmogelijk is uit de gebruikersvoorwaarden op te maken wat er allemaal met je gegevens gebeurd. Daarnaast, als je eenmaal een app geinstalleerd hebt en je installeerd een update, dan vervallen de oude voorwaarden en komen daarvoor nieuwe voorwaarden in de plaats, zonder dat daar je toestemming voor wordt gegeven. Daarnaast is het in een aantal gevallen ook nog es onmogelijk om de gevolgen zo klein mogelijk te houden, het is soms enorm ingewikkeld om bijvoorbeeld je facebookaccount weer te verwijderen. En zelfs als dat lukt blijven in veel gevallen de gegevens gewoon bewaard...
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Roosje
Experienced poster
Experienced poster
RE Roosje


Aantal berichten : 363
Punten : 4938
Registratiedatum : 28-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Barbarian course.

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 7:25 am

Over de apps vernieuwen klopt niet helemaal, als ze de voorwaarden echt veranderen zijn ze verplicht om opnieuw toestemming tevragen, wat ik ook vaag voorbij zie komen op mijn telefoon. En zon uitzending is er sowieso op gericht om het af te kraken anders krijgen ze geen kijkers meer. Ik bedoel daarmee dat het niet uit een neutraal standpunt is bekeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
re ukky
Amazing poster
Amazing poster
re ukky


Aantal berichten : 1843
Punten : 6822
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : uithoek van grunn ;)

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 7:33 am

't is toch wel de publieke omroep he, wat dus betekend dat ze niet 100% op kijkcijfers gericht zijn...
En verder is radar een hooggewaardeerd programma, dat het zich niet kan veroorloven om onwaarheden te vertellen..
Terug naar boven Ga naar beneden
re soultje
King poster
King poster
re soultje


Aantal berichten : 961
Punten : 5889
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : hulst

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 7:34 am

indd uk
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Taz
Forum Moderator
Forum Moderator
RE Taz


Aantal berichten : 3519
Punten : 8469
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Yanille

facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitimewo jan 04, 2012 7:42 am

het probleem is dat facebook dat soort dingen doet terwijl ze dat niet mogen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Empty
BerichtOnderwerp: Re: facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20   facebook  verkoop u gegevens  kijk rond 3:20 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
facebook verkoop u gegevens kijk rond 3:20
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kijk je uit naar het exp weekend?
» Welk deel van de free trade kijk je het meest naar uit?
» Brand in Garage janssen Wanssum@Mijn dorp kijk vanavond naar niewus!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Raging Elders :: overige vids-
Ga naar: