Raging Elders
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Clan voor de iets oudere RS'ers
 
PortalIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
ga naar: www.raging-elders.net voor de nieuwe site!

 

 skillen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
RE Ruler
King poster
King poster
RE Ruler


Aantal berichten : 806
Punten : 5708
Registratiedatum : 21-11-10

skillen Empty
BerichtOnderwerp: skillen   skillen Icon_minitimedo aug 25, 2011 11:39 am

hele hoop oak logs ingekocht voor constrution en hoop 74 te halen voor het bonus xp weekend begint

ik weet eigenlijk niet wat goedkoper is: oak logs inkopen en dan noted mee naar poh nemen en laten unnoten en zagen door mn butler (waar ik dus steeds 5k voor moet betalen) of planks inkopen op ge en dan alleen unnoten...
het unnoten en zagen duurt wel ong even lang als het bouwen en slopen van oak larders.

de demon butler is me te duur met 10k per zeur voor dat kleine beetje winst (4 meer planken per keer) de snelheidsbonus haalt denk niet zoveel uit omdat ik dan nog niet klaar ben met mn larders als ie weer terug komt

maar goed: heb 25k oak logs
en hopenlijk genoeg geld om ze te zagen en mn butler te betalen...

is oak doors maken in dungeon eigenlijk wel meer xp per uur dan oak larders?
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Taz
Forum Moderator
Forum Moderator
RE Taz


Aantal berichten : 3519
Punten : 8480
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Yanille

skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitimedo aug 25, 2011 12:11 pm

constuction vraag naar mijn hard Razz
hou het bij je butler die is snel genoeg ook voor de doors en aangezien doors 10 planken per keer kosten neemt die ookdirect de juiste hoeveelheid spullen mee. (tip: doe love story na deze quest kost butler nog maar 3750 per keer)

ik heb er aardig op gerekent in mijn tijd en toen was het noted logs meenemen -> laten unnoten -> planken maken -> enz goedkoper dan het kopen van de planken en het zou mij verbazen als dat nu anders is.
als je wil kan ik het nog voor je uit gaan rekenen hoe het nu presies zit met de kosten.

als je echt alles uit je exp weekend wil halen met con doe je zelf nog wat voorbereiding. het laten unnoten van de logs kost tijd en in het exp weekend dus nog veel exp ook. als je dan niet het geld kwijt wil zijn aan het kopen van planken op de GE kun je natuurlijk ook gewoon zelf gaan rennen. dit kost wat tijd maar betaalt zich totaal terug in de exp die je wint ten opzichte van unnoten in de 2.7x periode.

oak laders is 8 planken x 60 exp = 480 exp per larder
oak doors is 10 planken x 60 exp = 600 exp per doors
doors geven 120 exp per opject meer.

verder nog vragen je weet me te vinden
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Ruler
King poster
King poster
RE Ruler


Aantal berichten : 806
Punten : 5708
Registratiedatum : 21-11-10

skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitimedo aug 25, 2011 12:22 pm

ik heb met die larders steeds dat ik er 2 kan maken. dan komt die butler met de vraag of tie planken mot maken en dan verwijder ik mn laatste larder en w8 op mn butler

maar als ik 2 objecten moet maken dan moet ik alleen maar langer wachten op mn butler en maak ik eigenlijk niet zoveel tijd winst (2x butler wachten blijft)

ik kan natuurlijk wel mn planken vast maken zodat ik dat niet door mn butler hoef te laten doen en dat bespaard dus 1x wachten en bespaard me heel wat gebedel van die butler (helft van het geloop voor hem per volle inven planken)

67-74 construction moet te doen zijn in 5 dagen denk?
moet ik even kijken hoe groot de gaten tussen de levels worden na de 70
Terug naar boven Ga naar beneden
re ukky
Amazing poster
Amazing poster
re ukky


Aantal berichten : 1843
Punten : 6833
Registratiedatum : 21-11-10
Leeftijd : 30
Woonplaats : uithoek van grunn ;)

skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitimedo aug 25, 2011 6:24 pm

Ik heb iets later als taz mijn 99 gehaald, en ik heb daarbij ook een tijdje jullie manier geprobeerd (butler naar sawmill sturen).
Voor mij persoonlijk kwam ik er op uit dat het veel relaxter werkte om de butler gewoon naar de bank te sturen en daar de planks te laten ophalen (dus ook niet unnoten).
Deze optie zit op de rechtermuisknop bij de butler en hij onthoudt je laatste bestelling wat dus vrij effectief werkt. Je kunt in de tijd dat hij weg is, zoals jij al zegt precies 2 larders bouwen en toevallig neemt de butler ook zoveel planken mee.

Moet ik er wel even bij zeggen dat het wel iets duurder is als oak logs naar de sawmill brengen, maar dat had ik er dan voor over omdat het gewoon veel relaxter werkt. (en ik werd gefinancierd door lieve implings) Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Taz
Forum Moderator
Forum Moderator
RE Taz


Aantal berichten : 3519
Punten : 8480
Registratiedatum : 18-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Yanille

skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitimedo aug 25, 2011 9:44 pm

even een corectie op post van ukky. je waar larders staat moet doors staan want de butler neemt 20 planken per keer mee dus 2 doors van 10 planken.

verder klopt het natuurlijk wel hoewel ik het wel mee vond vallen als je eenmaal in een ritme zat werkt mijn manier ook prima. ook omdat de butler bijna nooit hoeft te wachten omdat jij meer tijd hebt voor het bouwen ook als je een keer misklikt waardoor je geen 2 deuren per run haalt

mijn berekening.
oak planks banked
395 per plank, butler kosten 5000/(8*20) = 426.25 per plank

oak logs noted meenemen
34 per logs, 250 planken maken, kosten butler 5000/(4*20) = 346.50 per plank

verschil is 79.75 per plank

het verschil is er dus nog en kan aardig oplopen als je veel traint.
moet ik er wel bijzeggen dat het verschil in mijn tijd veel groter was omdat planken toen rond de 500 kosten
Terug naar boven Ga naar beneden
RE Ruler
King poster
King poster
RE Ruler


Aantal berichten : 806
Punten : 5708
Registratiedatum : 21-11-10

skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitimevr aug 26, 2011 4:13 am

heb al wat construction levels (elke tab is 1 level)

skillen Contructiontrainen

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





skillen Empty
BerichtOnderwerp: Re: skillen   skillen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
skillen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Raging Elders :: The life of RE Ruler-
Ga naar: